|
ללעיסה תרומה מטבולית עצומה (תוצאות מחקר חדש)
לעיסה טובה ואכילה איטית יעזרו לכם להימנע ממשקל עודף ואף יסייעו לכם להרזות. כך עולה ממחקר אשר נערך ביפן לאחרונה. תוצאות המחקר היו ברורות: אכילה מהירה גורמת להשמנה. אלו שאכלו מהר היו בסיכון פי 3 ללקות בהשמנה!
לאחר הפירוק המכני בפה הנעשה בעזרת הלעיסה, המזון עובר בוושט אל הקיבה לפירוק מולקולרי, לאותן יחידות בלעדיות לשימוש צורכי הגוף. על מנת לסייע לגופנו לעכל נכון ובקלות את המזון לצורכינו כדאי להקפיד ללעוס. הרמב"ם המליץ על 30 לעיסות בביס.
המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת BMJ, במחקר השתתפו 1122 גברים ו-2165 נשים בגילאי 30-69. המשתתפים מילאו שאלונים על הרגלי אכילה והרכב התזונה היומי.
אלה שדיווחו על קצב אכילה מהיר:
* צריכת הקלוריות היומית שלהם נמצאה גבוהה יותר
* הסיכון להשמנה גבוה פי 3 מאשר אלה שאכלו לאט
אכילה מהירה עד לתחושת שובע היא בעלת השפעה ישירה, משמעותית ומחמירה את ההשמנה. מודעות להרגל זה מבטיחה לכם ירידה במשקל.
במחקר זה נמצאו נעוד הרגלי אכילה המובילים להשמנה:
* מנות גדולות
* ביטול ארוחות משפחתיות מסודרות
* אכילה בסביבה מסיחת דעת
הרזיה טבעית אינה מגבילה קלוריות אלא מכווונת לטיפול בסיבות ובהרגלים אשר הובילו למשקל העודף. אנו שואפים לשינוי הרגלים. שינוי בכלל לעיתים נשמע רחוק וגדול, אם זאת, ברגע שמתחילים, היכן שניתן בטוח מגיעים.
כותב המאמר: רעות בר-לב N.D CL.H
.jpg)
|